Sayı:
300-2013/28 9
Ocak 2013
Konu: Resen
Atamalarla İlgili Dava Dilekçeleri
ŞUBE / TEMSİLCİLİKLERİNE
20 Aralık 2012 tarihinde Sağlık
Bakanlığı ve Halk Sağlığı Kurumuna bağlı çalışan sağlık çalışanlarının Kamu
Hastaneleri Kurumuna resen atamalarıyla ilgili dava dilekçe örneği ektedir.
Gereğini bilgilerinize sunar,
çalışmalarınızda başarılar dileriz.
Hasan
KALDIK M.
Sıddık AKIN
Genel
Örgütlenme Sekreteri Genel
Sekreter
EK: Dilekçe
…………………. İDARE MAHKEMESİ
BAŞKANLIĞI’NA
DAVACI : Adı Soyadı, Adres yazılacak
TC No:
DAVALI : Sağlık Bakanlığı Türkiye Kamu Hastaneleri Kurumu,
Balgat, ANKARA
D. KONUSU :
Sağlık Bakanlığı Türkiye Kamu Hastaneleri Kurumunun 30.10.2012 tarihli kararı
ile ………….. İlçe Sağlık Müdürlüğü sağlık memuru (toplum sağlığı teknisyeni)
kadrosundan …………….. Hastanesi sağlık memuru (toplum sağlığı teknisyeni)
kadrosuna naklen atanmamı içeren işlemin iptali istemidir.
T. TARİHİ :
02.01.2013
AÇIKLAMALAR:
…………………
Sağlık Müdürlüğünde sağlık memuru (toplum sağlığı teknisyeni) olarak görev
yaparken, dava konusu işlemle …………………. Hastanesi’ne aynı kadro ile naklen
atandım (EK 1)
…………….
İlçe Sağlık Müdürlüğü’nde iki sağlık memuru olarak görev yapmakta idik. İlgili
mevzuat uyarınca ilçe sağlık müdürlüklerinde 4 standart kadro bulunması
gerekmektedir. Naklen atandığım ……………………. Hastanesi’nde hizmetime ihtiyaç
olmadığı kanaatindeyim. Davalı idare dava konusu işlemi tesis ederken hizmet
puanımı dikkate almadığı kanaatindeyim. Dava konusu işlemin onayının alındığı
tarihten iki ay sonra işlemin yürürlüğe konması ayrıca incelenmesi gereken bir
husustur. Öğrendiğim kadarı ile benim gibi isteği dışında Sağlık Bakanlığı’na
bağlı Türkiye Halk Sağlığı Kurumu ile Sağlık Bakanlığı’na bağlı kuruluşlardan
yaklaşık 7.000 kişi bu şekilde isteği dışında naklen atanmıştır.
İPTAL SEBEPLERİ : 663 sayılı KHK’nın geçici 1. maddesine göre bakanlık ve
bağlı kuruluşlar teşkilat ve kadrolarını bu maddenin yayımı tarihinden itibaren
en geç bir yıl içinde bu KHK hükümlerine uygun hale getireceği
belirtilmektedir. Yine KHK’nın geçici 2. maddesine göre bu KHK’da belirtilen
düzenleyici işlemlerin bu maddenin yayımı tarihinden itibaren en geç bir yıl
içinde yürürlüğe konulacağı belirtilmektedir. 663 sayılı KHK 2 Kasım 2011
tarihinde yürürlüğe girmiştir. KHK’nın geçici 1 ve 2. maddesi hükümlerinin 1
Kasım 2012’ye kadar yerine getirilmesi gerekirdi.
663
sayılı KHK ile Sağlık Bakanlığı düzenleyici ve denetleyici bir kurum haline
dönüştürülmüş, doğrudan doğruya sağlık bakanlığı taşra teşkilatında il sağlık
müdürlükleri ve ilçe sağlık müdürlükleri ile il ambulans komuta kontrol merkezi
ve acil sağlık hizmetleri istasyonları bırakılmıştır. Sağlık Bakanlığı Yönetim
Hizmetleri Genel Müdürlüğü’nün 16.08.2012 tarih ve 16784 sayılı yazısı ile
Sağlık Bakanlığı Taşra Teşkilatı Kadro Standartları Yönergesi yürürlüğe
konmuştur. Dolayısıyla 663 sayılı KHK’nın geçici 2. maddesine uygun düzenleme
yapılmıştır.
Sağlık
Bakanlığına bağlı bir kuruluş olarak düzenlenen Türkiye Halk Sağlığı Kurumu
başkanlığının 10.04.2012 tarih ve 1737 sayılı Bakanlık makamı onayı ile taşra
teşkilatı hizmet birimlerinin görevleri çalışma usul ve esasları ile kadro
standartları hakkında yönerge yürürlüğe konmuş, bu yönerge THSK Atama Daire
Başkanlığı’nın 08.10.2012 tarih ve 13425 sayılı yazısı ile bazı maddeleri
değiştirilerek yürürlüğüne devam etmiştir. Dolayısıyla bu hususla ilgili de
KHK’nın geçici 2. maddesinin gereği yapılmıştır.
Sağlık
Bakanlığına bağlı TKHK Taşra Teşkilatı Çalışma Usul ve Esasları Hakkında
Yönerge 31.10.2012 tarih ve 3131 sayılı bakanlık makam onayı ile yürürlüğe
girmiştir. Ancak kadrolarla ilgili herhangi bir düzenleme yapılmamıştır.
Dolaysıyla KHK’nın geçici 2. maddesine uyulmamıştır.
663
sayılı KHK’nın geçici 1. maddesine göre Bakanlık ve bağlı kuruluşların teşkilat
ve kadrolarının en geç bir yıl içerisinde KHK’ya uygun hale getirilmesi
gerekirdi. Davalı idare KHK’nın geçici 1. maddesine uygun idari işlem tesis
etmemiştir.
Dava
konusu işlem tarihine bakıldığında tarihin 30.10.2012 olduğu, karar numarasının
olmadığı ve yazışmaların yaklaşık 2 ay sonra yapıldığı görülmektedir. Bu
durumda davalı idare 663 sayılı KHK’ya karşı hile yaparak, sonradan yaptığı
işlemi KHK’ya uygun hale getirmeye çalışmıştır. Dolayısıyla dava konusu işlem
sebep ve amaç yönünden hukuka aykırıdır.
Yukarıda
da ifade edildiği gibi doğrudan doğruya Sağlık Bakanlığı’nın taşra teşkilatı
içerisinde yer alan ilçe sağlık müdürlüğünde görev yaparken ve standart kadro
yönergesine uygun çalışırken, isteğim dışında mevzuata aykırı biçimde Türkiye
Kamu Hastaneleri Kurumuna bağlı bir hastaneye naklen atanmamda sebep ve amaç
yönünden hukuka uygunluk bulunmamaktadır.
Sağlık
Bakanlığı Atama ve Nakil Yönetmeliği’nin 5. maddesinde temel ilkeler düzenlenmiş
olup, personel hareketlerinde hizmet puanını belirleyici olması gerektiği,
personel dağılım cetvelinde belirlenen sayılardaki aktif çalışanların dikkate
alınarak idarenin hizmet ihtiyacının karşılanması gerektiği belirtilmiştir.
Yönetmeliğin resen atama başlıklı 28. maddesinde il içinde personel dağılım
cetvelinde belirlenen sayının üzerinde personel çalışan hizmet birimlerinden
atama yapılacağı belirtilmektedir. Atama ve Nakil Yönetmeliğinin 5. ve 28.
maddeleri gözetildiğinde, hizmet puanı da dikkate alınarak PDC fazlası personel
olmamam nedeni ile yapılan atama açıkça hukuka aykırıdır.
Bütün
bu nedenlerden ötürü dava konusu işlemin iptali gerekmektedir.
HUKUKSAL SEBEPLER :
İYUK, 663 sayılı KHK, Sağlık Bakanlığı Atama ve Nakil Yönetmeliği, Sağlık Bakanlığı
ve bağlı kuruluşlarının Taşra Teşkilatı Standart Kadro Yönetmelik ve
Yönergeleri ve diğer mevzuat.
DELİLLER :
Ekteki belgeler ve diğer deliller.
İSTEM SONUCU :
Dava konusu işlemin iptaline, yargılama harç ve giderlerinin davalı idare
üzerine bırakılmasına karar verilmesini saygı ile arz ve talep ederim. 10 Ocak
2013
Adı
Soyadı
EK:
1
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder