Halkın Alın Teriyle Yarattığı Değerlerin Talanına
Karşı Mücadelemiz Sürecek!
BASINA VE KAMUOYUNA
Yerli ve yabancı
sermayeye hizmette sınır tanımayan AKP hükümeti kamu hizmetlerinin tasfiyesine
son hızla devam etmektedir. Son olarak, uzun süredir gündemde olan, köprü ve
otoyolların özelleştirilmesi dün yapılan ihale ile tamamlanmıştır. Köprü ve
otoyolların işletme hakkını 25 yıllığına özel sektöre devreden ihale, halkın
tüm birikimlerini sermayeye peşkeş çekme politikasında gelinen son
noktadır.
Halka daha pahalı ve
kalitesiz hizmet, emekçilere daha fazla sömürü dayatan talan ve rant düzenine
karşı tüm emekçilerin ortak mücadelesini yükseltmek her zamankinden daha yakıcı
hale gelmiştir. KESK olarak, halkın alın teriyle yarattığı değerler
tamamen halkın oluncaya dek mücadelemizi kararlılıkla sürdüreceğimizi bir kez
daha vurguluyoruz.
BASINA VE KAMUOYUNA
Bu yıl içerisinde 4
defa ertelenmesinden sonra; Boğaziçi ve Fatih Sultan Mehmet köprüleri ile
sekiz otoyolu kapsayan (1975 Km) özelleştirme ihalesi bugün tamamlandı.
Köprü ve Otoyollardan
elde edilen gelir sürekli artarken, AKP hükümetinin bu gelir kaynağını
hangi nedenle sattığını mantıkla açıklamak olası değil.
Ancak gerçek sebebi açık! Kar eden işletmelerin
sermayeye peşkeş çekilmesidir.
Geçtiğimiz yılların
gelirleri açıklanarak özelleştirme fiyatının makul olduğu söyleniyor. Sadece
son 10 yıldır Köprü ve Otoyollardan geçen araç sayılarındaki artış %76 olurken,
elde edilen gelir artışı ise %250 olarak gerçekleşti.
Ayrıca ihale otoyol ve
bağlantı yolları üzerindeki hizmet tesisleri bakım ve işletme tesisleri, ücret
toplama merkezleri ve diğer mal ve hizmet üretim birimleri ile varlıklarını da
kapsıyor. Bunlardan elde edilen gelirler açıklanmadığı gibi hizmet bakım
alanlarının ticari işletmeler haline dönüştürülerek elde edilecek gelirlerde
bilinmiyor. Otoyol ve köprülerce çalışan ve bu özelleştirme sonucu açığa
çıkacak olan karayolları çalışanları Karayolları Genel Müdürlüğü bünyesinde
çalışmaya devam edecektir. Bu personelin yeni görev yerlerine atanmasında aile
birliği ve yaşam koşullarının göz önüne alınması gerekmektedir.
Bu özelleştirme ile
halkımız daha pahalı ve daha kalitesiz hizmet alacak, Burada çalıştırılacak
emekçiler daha kötü koşullarda istihdam edilecektir.
Halkın öz varlıkları
ile yaratılan bu değerler birkaç yıllık karları karşılığında sermayeye peşkeş
çekiliyor.
Sendikamız Yapı-Yol
Sen örgütlü olduğu bu alanda en başından beri Otoyol ve Köprülerde geçişin
tamamen ücretsiz olmasını savunmaktadır. Halka alın teriyle yaratılan değerler,
Halka ücretsiz sunulması mücadelesi kararlılıkla sürecektir. Bilinmelidir ki
bundan sonraki süreçte de hem Otoyol ve Köprülerde çalışacak bütün emekçilerin
çalışma ve yaşama koşullarının düzeltilmesi hem de bu işletmelerden yararlanan
halkımızın hak ve çıkarlarını koruma görevini sürdürmeye devam edeceğiz.
İhaleyi kazananlar
açısından söylenen " Bugün Türkiye çok zorlu bir süreçten geçiyor. Yerli
ve yabancı yatırımcılar olarak Türkiye'nin geleceğine olan güveni yeniden
pekiştirmiş olacak” cümlesi tamamen halkın bakış açısından uzak bir söz dizisi
olmaktan öteye geçemez. Çünkü bugüne kadar yapılan özelleştirmeler
göstermektedir ki; özelleştirme daha pahalı ve kalitesiz hizmet daha çok rant
ve daha çok sömürü demektir.
Halkın alın teriyle
yarattığı değerler tamamen halkın oluncaya dek mücadelemiz sürecek.
KESK MANİSA ŞUBELER PLATFORMU ADINA
DÖNEM SÖZCÜSÜ SERPİL DENİZ
ŞAHİN
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder